Sunday, March 28, 2010

找不到



Wikipedia

Engineering is the discipline, art and profession of acquiring and applying technical, scientific, and mathematical knowledge to design and implement materials, structures, machines, devices, systems, and processes that safely realize a desired objective or invention.

Engineers are concerned with developing economical and safe solutions to practical problems, by applying mathematics and scientific knowledge while considering technical constraints .

找不到可以找wikipedia啊…
可是wikipedia也不是万能的啊…

我为什么会放弃自己的第一和第二理想科系,而选这个科系?
是为了训练自己的解决问题能力,我并没有特别爱这个科系…我开始考虑到我正式报名相隔不到2个月,比起其它的,还更没“感情”…
好了,进入这行,3年了,我有进步吗?我会比较会解决问题吗?

我现在觉得自己已经浪费了这个机会,因为我解决问题的能力还是没进步…
明年可能就要毕业了,我真的都没有吗?

为什么我解决不了呢?为什么?为什么?为什么?

我未来的人生,我要重新开始规划了,当我开始觉得自己的能力已经跟不上计划的时候,真的需要改计划了,我没我想象中的能耐,太看得起自己了…人是没有一直那么幸运的…

No comments:

Post a Comment