Sunday, October 9, 2011

Me ♥ 吃素


认识我妈的人都知道,她大概在一年前开始吃长素了~
为什么?因为她觉悟了~

而身为独子的我,被影响了多少呢?
请继续看下去~



中学时期
我知道吃素是好的,
但是我最讨厌吃了,
为什么?
因为每一次外婆买回来的斋菜都觉得好难吃,
每个东西都做得像是肉类的形状,味道又说不出的怪,
不知为什么,一直吃就会有种被骗的感觉。
所以每当重阳节,我都很希望有人不吃斋,
那就可以一起跟我吃别的东西~

去年的我
看过我们家庭互动的人,
都知道我一回家乡,
60% 的时间我都会粘着我妈。
(哈哈,在很多人的眼里我都是长不大的小孩,
还有很多人会亏我之类的,有空才特别写一篇来说这个。)
我妈开始吃素之后,几乎每次都是一个人吃,
很少人会追随(包括我老爸),
毕竟没什么特别的原因,谁会那么彻底改变自己的生活习惯?
所以,我就尝试跟我妈一起去吃。
吃着吃着,还真的不赖。
渐渐的,没有我以前的坏印象了。

现在的我
我不知为什么,
只要我选择食物时,
第一顺位就是 素食~发现汉语拼音就刚好叫做日本寿司 su.shi)
我最近啊,因为来到大城市嘛,
一大堆好吃的给我选,
[连 Ah Pang都列出有好吃的地方给我了,我都没去看(对不起!!)]
我每天一定要吃到素食。
但别担心,我还没打算吃长素,
因为很难做人。我还没过自己那关。

但是一个星期我吃的 21餐里,
最少16餐 是素的。

不知为什么,我就是爱上了。
不能自拔了~~~~
反而我一吃不素的东西就会一点点不自在了。
我变了~~~

最近常去这里(蓝色的):



刚刚读了“7 Things You May Not Have Known About Steve Jobs

1. Steve dropped out of college. Seems like all the greats do. Though Steve started out at Reed College in Portland, Oregon, he dropped out after 6 months. About a year later, he co-founded Apple.

2. He was adopted. Steve's biological mom gave him up for adoption about a week after he was born. He was adopted by an Armenian couple Paul and Clara Hagopian. In the 90's he started the search for his long lost sister, whom he met when he was 27. His sister, Mona Simpson is an author and professor at UCLA.
3. Steve was a Buddhist. In fact, because of his intense love of his religion, he almost thought about joining a monastery and becoming a monk. He was also married in a Buddhist tradition by a Zen monk who was his own personal guru.
4. He co-founded Pixar. In 1986, Steve purchased the animation studio, Pixar, for $5 million and gave the company another $5 million to experiment with animation. He also was one of the people behind the sale of Pixar to Disney about 20 years later.
5. He was actually fired from Apple. Steve created Apple at the age of 20 out of his parents' garage with his friend Steve Wozniak. After 10 years, he had a falling out with Wozniak and the board of directors sided with Wozniak, and Steve was fired from the company.
6. He didn't eat meat. Steve was actually a pescatarian, which means he ate fish but no other meat.
7. His net worth? $8.3 BILLION. Steve was number #39 on Forbes list of the Richest People in America in 2011. And rightly so!

Seeeeee~~~~ 原来Steve Jobs 也吃素哦~哈哈~

No comments:

Post a Comment